مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (٢١ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | خروج سامانه بارشی و افزایش دما در استان بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امسال پذیرش مجهول‌الهویه‌ها در خراسان رضوی ۱۴ درصد رشد داشته است | نیمی از این افراد در مشهد نگهداری می‌شوند

  • کد خبر: ۱۸۶۱۶۴
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
امسال پذیرش مجهول‌الهویه‌ها در خراسان رضوی ۱۴ درصد رشد داشته است | نیمی از این افراد در مشهد نگهداری می‌شوند
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در پنج ماه نخست امسال، پذیرش مددجویان بی‌سرپرست مؤثر ۱۰ درصد و مددجویان مجهول‌الهویه در مراکز زیرپوشش حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

آرزو مستأجر حقیقی | شهرآرانیوز در پنج ماه نخست امسال، پذیرش مددجویان بی‌سرپرست مؤثر ۱۰ درصد و مددجویان مجهول‌الهویه در مراکز زیرپوشش حوزه توان‌بخشی بهزیستی استان ۱۴ درصد افزایش داشته است. معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی این آمار را اعلام کرده و گفته که این افزایش آماری پس از پشت‌سرگذاشتن دوران شیوع کرونا رخ داده است.

حمیدرضا علیزاده‌رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره چرایی این مسئله نیز اظهار کرد: مشکلات معیشتی خانواده‌ها و درگذشت افراد سرپرست مددجویان، از مهم‌ترین دلایل این افزایش بوده است. به‌عنوان مثال، شاهد روند صعودی پذیرش بیماران روان در این مراکز بوده‌ایم.

او با بیان اینکه خراسان‌رضوی پس از تهران در کشور از نظر فراوانی تعداد افراد بی‌سرپرست و مجهول‌الهویه در رتبه دوم قرار دارد، تصریح کرد: بی‌شک این امر به‌دلیل قرارگیری بارگاه ملکوتی حضرت‌رضا (ع) در این استان و موقعیت ویژه مشهد به‌عنوان شهری زائرپذیر است.

به‌گفته معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، در مجموع ۶ هزارو ۵۴۳ مددجو در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند که از این تعداد، ۲ هزارو ۲۷۶ نفر بدون سرپرست مؤثر یا مجهول‌الهویه هستند.

علیزاده‌رضایی این را هم گفت که ۱۱۵۶ نفر از این مددجویان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در مشهد نگهداری می‌شوند و به‌عبارت دیگر، بیش از نیمی از مددجویان بدون سرپرست مؤثر و مجهول‌الهویه استان متعلق به این کلان‌شهر است. معلولان ذهنی بیش از چهارده سال و بیماران روان مزمن نیز به‌ترتیب از بیشترین فراوانی بین این مددجویان برخوردارند.

از او درباره شمار مددجویان مجهول‌الهویه در مراکز زیرپوشش پرسیدیم که به‌دلیل نداشتن شناسنامه و شماره‌ملی، هویتشان نامشخص است و او پاسخ داد: ۵۴۷ فرد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی حوزه توان‌بخشی استان پذیرش شده‌اند که ۲۸۸ نفر آن مربوط به مشهد است. سالمندان و سپس بیماران روان بیشترین فراوانی را بین این افراد دارند.

علیزاده‌رضایی درباره اقدامات اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در مورد شناسایی هویت افراد مجهول‌الهویه نیز بیان کرد: بهزیستی برای شناسایی هویت این افراد، رایزنی‌های بسیاری انجام می‌دهد که می‌توان به برگزاری جلسات متعدد با دایره سرپرستی ناحیه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب اشاره کرد.

فهرست و عکس‌های افراد مجهول‌الهویه نیز برای شناسایی به اداره‌کل ثبت‌احوال استان فرستاده می‌شود. توانستیم هویت جمعی از مددجویانی که نام و نام‌خانوادگی خودشان را می‌دانستند هم مشخص کنیم. همچنین، در دیگر اقدام انجام‌شده از طریق اداره ثبت اسناد و سایر نهادها، تلاش کردیم اموال منقول و غیرمنقول این مددجویان را توقیف کنیم. دراین‌میان، اگر اعضای خانواده مددجو شناسایی شوند، برای اثبات حجر و تعیین قیمومیت آنان اقدام می‌کنیم.

برنامه‌های حمایتی از مددجویان

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان گفت: به‌طور معمول مجوز فعالیت مراکز شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی باتوجه‌به درخواست متقاضیان، امکانات موجود در شهرستان‌ها و وجود نیرو‌های متخصص و امکانات درمانی در استان صادر می‌شود. حدود ۱۱۵ مرکز شبانه‌روزی زیر نظر اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در هجده شهرستان استان فعالیت می‌کنند.

علیزاده‌رضایی با تأکید بر روند صعودی تعداد کل مددجویان زیرپوشش بهزیستی به‌ویژه بیماران روان در این مراکز، ادامه داد: از خانواده‌هایی که قرار است بیماران روان مزمنشان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی پذیرش شوند، درخواست می‌کنیم سهم آورده خانواده در این مراکز را که براساس دهک‌بندی خانوار تعیین می‌شود، در کنار یارانه‌ای که سازمان بهزیستی به آنان می‌دهد، پرداخت کنند.

او خاطرنشان کرد: از خانواده‌هایی که اعضای معلولشان را از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی ترخیص کنند، با اجرای برنامه‌های حمایتی ازجمله برقراری حق مستمری و همچنین حق پرستاری که ماهانه دست‌کم ۲ میلیون‌و ۱۰۰ هزار تومان است و کمک‌هایی همچون ویزیت در منزل و پرداخت کمک‌هزینه دارو و درمان، پشتیبانی می‌کنیم تا معلولان در منزل و کنار خانواده‌شان زندگی کنند. همچنین، سازمان بهزیستی از این افراد زیرپوشش از طریق پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و کمک‌های بلاعوض برای توانمندسازی آنان حمایت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->